×
×

Košík

Rozvodová situace je sama o sobě náročnou změnou ve fungování jednotlivce i rodiny. Ne vždy je klient nastaven na sdílení, a proto je vhodné mít portfolio technik zaměřených na práci s rodinou. V tomto kurzu představujeme koučovací techniky, které přispívají ke zmocnění klienta k řešení jeho vlastní situace. Kontinuální práce v linii minulost – přítomnost – budoucnost spočívá v dešifrování limitů, které ztěžují cestu k řešení. Techniky jsou v kurzu uspořádány podle těchto procesních fází. Jsou na sobě nezávislé a důležitým aspektem výběru je postup při výběru techniky: k čemu má sloužit, jaký bude mít přínos pro klienta, co ozřejmí pracovníkovi a jak přispěje ke změně.

Nedílnou součástí je velmi důležitá reflexe každé využité techniky a aplikace do osobního příběhu klienta.

Cílové kompetence účastníků​

  • Zorientují se v možnostech využití technik při práci s rodinou.
  • Budou schopni vybrat podle indikace odpovídající techniku s ohledem na cíl.
  • Rozšíří svoje portfolio technik práce s rodinou.
  • Jsou schopni vytvořit myšlenkovou mapu s definováním oblastí zkoumání a podpory: minulost – přítomnost – budoucnost.

Informace z kurzu nejvíce využijí sociální pracovníci v SASRD, poradenských zařízeních apod. 

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Řízení oddělení sociálně-právní ochrany dětí na obci s rozšířenou působností je velmi náročné co do odbornosti v problematice SPOD, tak do manažerských dovedností pracovníka. Vzhledem ke specifičnosti oblasti sociálně-právní ochrany dětí je nutné, aby měl vedoucí pracovník znalosti z oblasti práva, výkonu SPOD, ale rovněž aby se orientoval i v technikách a metodách výkonu sociální práce, práce s dětmi, řízení lidských zdrojů, byl mentorem, zvládal kontrolní funkci a další. 

Z tohoto důvodu je více než vhodné pracovníka vedoucího oddělení SPOD vybavit dovednosti z těchto oblastí, které budou prakticky využitelné při každodenním výkonu jeho funkce s přesahem na jeho podřízené a procesní stránku výkonu agendy SPOD.

Neméně důležitou roli hrají i osobnostní vlastnosti, které je u vedoucího pracovníka třeba nejen ošetřovat, ale dbát i na jejich rozvoj případně na korekci. Po absolvování kurzu bude vedoucí pracovník schopen snadnějšího multitaskingu a bude pevně ukotven ve své profesní roli.

Účastník bude mít možnost využít supervize, jako prostředku pro seberozvoj a pro rozvoj profesních dovedností. Kurz dává prostor pro sdílení dobré praxe.

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Účastníci si díky sebereflexi ujasní, jaký význam má psychohygiena v jejich vlastní práci. Vyzkouší si řadu psychohygienických technik, dozví se o možnostech jejich využití ve svém profesním i v osobním životě, a také o možnostech využití pro práci s klienty. Prostřednictvím praktických cvičení si z nabídky vyberou a osvojí ty techniky, které budou vyhovovat právě jim. Kurz je koncipován velmi prakticky – všechny teorie i metody vždy konfrontuje s reálnou situací jednotlivých účastníků, kteří si tak mohou z kurzu odnést konkrétní plán pro vlastní seberozvoj.

Cílové kompetence účastníků​

  • Získají základní povědomí o potřebách, tendencích a limitech výkonu sociální práce.
  • Využijí znalost techniky psychohygieny s přesahem do přímé práce s klientem.
  • Budou schopni detekovat rizikové oblasti předcházející syndromu vyhoření.
  • Rozšíří své profesní dovednosti v oblasti psychohygienických metod.
  • Získají praktické dovednosti umožňující aplikaci metod psychohygieny dle aktuálních potřeb.

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Program tvoří čtyři základní oblasti podpory rodin s dětmi v situaci rozvodu manželství nebo rozchodu partnerů žijících v družském poměru. První oblast je zaměřena na téma RODINA A JEJÍ FUNGOVÁNÍ a věnuje se principů fungování rodiny, potřebám a rolím rodičů a potřebám dětí. Druhá oblast se věnuje tématu RODINA V KRIZI a zabývá se obtížnými situacemi v rodině, které nezřídka vyústí do rozvodu či rozchodu partnerů. V tomto bloku je věnována pozornost konfliktům v rodině, zvládání či nezvládání partnerských sporů, tématu emocí a procesu psychorozvodu. Třetí oblast RODINA A PRÁVO se orientuje na základní právní pojmy v oblasti rodinného práva, rodičovskou odpovědnost, práva dětí a koncentruje se na nejlepší zájem dítěte. Jsou zmíněny mechanismy podpory rodičů a případné intervence ze strany institucí. Čtvrtá oblast představuje edukační program pro rodiče EXPOST a využívá metodu family coachingu v oblasti naplňování rodičovské odpovědnosti vůči dětem v rozvodové a porozvodové situaci. Je představen rodičovský plán, způsob vyjednávání a hledání dohody v nejlepším zájmu dítěte. Cílem kurzu je posílení kompetencí pracovníků v přímé práci s rodinou v rozvodové situaci.​

Cílové kompetence účastníků​

  • Získají základní povědomí o potřebách, tendencích a limitech zainteresovaných stran v rozvodové situaci.
  • Využijí znalost širšího kontextu rozvodových sporů (právní, psychologický, sociální).
  • Zorientují se v metodách doprovázení partnerů v situaci rozpadu jejich partnerství s ohledem na jejich rodičovskou zodpovědnost.
  • Rozšíří své profesní dovednosti v oblasti motivování, práce s emocemi, seznámí se s využitím technik family coachingu.
  • Porozumí roli subjektů v multidisciplinárního týmu.

Informace z kurzu nejvíce využijí pracovníci OSPOD, sociální pracovníci v SASRD, poradenských službách apod. 

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Mediace znamená zprostředkování a vyjednávání. Poradenská mediace je odborná pomoc v konfliktní situaci zaměřené k nalezení oboustranně přijatelného kompromisu. Typickým příkladem poradenské mediace je mediace rozvodová. K poradenské mediací v partnerských a rodinných sporech dochází v důsledku práce s rodinou, kdy jsou rodiče připraveni spolu komunikovat, vyjednávat a je tedy možné dospět ke smírčímu řešení. Tento typ mediace má prvek edukativní i vyjednávací.

Na rozdíl od známých kritérií mediace se jedná v tomto případě spíše o metodu práce s klienty s využitím mediačních technik. Protože mediátor je s problémy i potřebami klientů – rodičovského páru a dětí seznámený z předchozích setkání, případně se s nimi před zahájením mediace seznámí. Po zmíněném získání informací vysvětluje rodičům v rozvodovém sporu, jaký přínos by jejich smírčí řešení mělo a zejména jaký dopad má na děti.

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Cílem realizace asistovaného kontaktu je zodpovědné, podpůrné a pro dítě bezpečné setkávání s lidmi, kteří k němu patří a jejichž dosavadní kontakt byl nějakými okolnostmi narušen. Základními faktory pro volbu asistovaného kontaktu jsou právo + podpora + bezpečí.

Kurz představuje metodiku přípravy a realizace asistovaného kontaktu mezi rodiči a dětmi. Vstupní příprava vychází z modelu mediace a objasňuje kroky přípravy jednotlivých stran v separátních jednáních – dětí, rodičů, případně pěstounů s respektem k jejich potřebám, tendencím, nejistotám i obavám.

Program přímé realizace asistovaného kontaktu představuje originální koncept ověřený praxí v jednotlivých fázích, formách a intenzitě kontaktu, popisuje roli asistenta a jeho činnost v jednotlivých fázích asistovaného kontaktu. Seznamuje s možnostmi přechodu od asistovaného kontaktu k přirozenému setkávání bez nutnosti asistence. Asistovaný kontakt je jednou z možností, jak umožnit dětem naplnit jejich právo kontaktu s rodičem, se kterým nežije ve společné domácnosti, ať už se to týká děti v porozvodové situaci nebo dětí svěřených do pěstounské péče.

Cílové kompetence účastníků​

  • Získají základní přehled o indikacích a kontraindikacích asistovaného kontaktu.
  • Rámcově se orientují ve struktuře přípravy stran k asistovanému kontaktu.
  • Jsou seznámeni s fázováním asistovaného kontaktu, s rolí a činnostmi asistenta v různých fázích kontaktu.

Informace z kurzu nejvíce využijí pracovníci OSPOD, sociální pracovníci v SASRD, poradenských službách apod. 

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám

Současná tendence svěřovat děti do střídavé péče obou rodičů ve své podstatě předpokládá, že rodiče jsou připraveni jednat v zájmu dítěte bez ohledu na osobní zvládání rozvodové či rozchodové situace.

Kurz má za cíl poskytnout základní orientaci v nezbytných předpokladech rodičů pro střídavou péči a fázích psychorozvodu. Zabývá se možnými klady i zápory střídavé péče pro dítě i pro rodiče. Objasňuje situace a faktory, kdy střídavá péče je či není vhodná. Nabízí podněty k porozumění potřebám dítěte a možným projevům v jeho chování a prožívání.

Kurz je zaměřen na zdůraznění zásadních vývojových úkolů dle jednotlivých etap psychosociálního vývoje a roli rodičů ve střídavé péči. Předkládá možnosti doprovázení rodin při poskytování sociálních služeb (odborného poradenství nebo sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi) v péči o rodiny v porozvodové situaci či rozchodu rodičů dítěte.

Cílové kompetence účastníků​

  • Orientují se v potřebách dítěte a jeho možných reakcích na změnu rodinného zázemí.
  • Mají přehled o základních podmínkách fungování střídavé péče i o situacích, kdy střídavá péče není vhodná.
  • Jsou seznámeni se základními dovednostmi k přípravě rodičů pro střídavou péči.

Informace z kurzu nejvíce využijí pracovníci OSPOD, sociální pracovníci v SASRD, poradenských službách apod. 

Termíny a přihlášení

Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.

Informace

Máte dotaz?

Napište nám