Cílem realizace asistovaného kontaktu je zodpovědné, podpůrné a pro dítě bezpečné setkávání s lidmi, kteří k němu patří a jejichž dosavadní kontakt byl nějakými okolnostmi narušen. Základními faktory pro volbu asistovaného kontaktu jsou právo + podpora + bezpečí. Seminář představuje metodiku přípravy a realizace asistovaného kontaktu mezi rodiči a dětmi. Vstupní příprava vychází z modelu mediace a objasňuje kroky přípravy jednotlivých stran v separátních jednáních – dětí, rodičů, případně pěstounů s respektem k jejich potřebám, tendencím, nejistotám i obavám. Program přímé realizace asistovaného kontaktu představuje originální koncept ověřený praxí v jednotlivých fázích, formách a intenzitě kontaktu, popisuje roli asistenta a jeho činnost v jednotlivých fázích asistovaného kontaktu. Seznamuje s možnostmi přechodu od asistovaného kontaktu k přirozenému setkávání bez nutnosti asistence. Asistovaný kontakt je jednou z možností, jak umožnit dětem naplnit jejich právo kontaktu s rodičem, se kterým nežije ve společné domácnosti, ať už se to týká děti v porozvodové situaci nebo dětí svěřených do pěstounské péče.
Cílové kompetence účastníků
- Získají základní přehled o indikacích a kontraindikacích asistovaného kontaktu.
- Rámcově se orientují ve struktuře přípravy stran k asistovanému kontaktu.
- Jsou seznámeni s fázováním asistovaného kontaktu, s rolí a činnostmi asistenta v různých fázích kontaktu.
Informace z kurzu nejvíce využijí pracovníci OSPOD, sociální pracovníci v SASRD, poradenských službách apod.
Termíny a přihlášení
Nemáme-li vypsané aktuální termíny kurzu, obraťte se na nás a my pro vás vytvoříme kurz na míru.
Informace
- Akreditace MPSV: A2022/1186-SP/PC/VP
- Časová dotace: 8 hodin
- 1950 Kč
- Mgr. Milena Mikulková
Celý seminář se mi velmi líbil, byl velmi odborný a zároveň obsahoval lidský pohled i přístup a snahu o pochopení motivací i chování našich klientů. Získala jsem mnoho podnětů pro moji další práci a vítám možnost využití vašich materiálů.
Kurz byl pro mě inspirací, jakým způsobem komunikovat s rodiči, jak je motivovat, aby lépe vnímali potřeby svých dětí; jak komunikovat s dětmi – na co všechno se zaměřit.
Velmi oceňuji praktické příklady a postřehy z realizace asistovaného kontaktu.
Naučila jsem se, jak připravit rodiče a dítě na asistovaný kontakt. Pomůže nám to v naší práci, jelikož lépe namotivujeme klienty i děti.